24Talk – Haal het maximale uit je merk
Een bedrijfskundige kijk op branding vanuit Nyenrode Business Universiteit.

Deze 24Talk wordt gepubliceerd in de week rondom 24Festival

De rol van branding wordt steeds belangrijker in deze tijden van digitale transformatie, lockdowns, thuiswerken en social distancing. Uit recent lezersonderzoek van Adformatie kwam branding als belangrijkste topic naar voren. Dit komt overeen met de uitkomsten van de jaarlijkse CMO Spend Survey van Gartner waarin Brand Strategy als belangrijkste vaardigheid werd genoemd.

Maar hoe ga nu echt strategisch om met je merk? Hoe zorg je ervoor dat jouw merk veel meer is dan alleen een marketingcommunicatiemiddel? En hoe zorg je ervoor dat jouw merk een centrale rol krijgt binnen de organisatie?

Henry Robben, hoogleraar Marketing aan Nyenrode en Julian Stevense, oprichter van Brandgurus en docent Strategisch Positioneren aan Nyenrode delen een bedrijfskundige visie op branding die jou als marketeer een sterkere positie laat innemen binnen de organisatie.