Panel - Maryam Boonstra

Maryam Boonstra – PostNL

10.05 45 minuten Marketingpanel

Maryam Boonstra is op haar 18e vanuit Iran naar Nederland verhuisd om hier te gaan studeren. Ze studeerde Operationele Techniek aan HvA, Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en gespecialiseerde zich in marketing. Na het behalen van haar NIMA A-, B- en C-certificaten is ze sinds december 2018 Register Marketeer. Maryam begon haar loopbaan als marketing manager bij Siemens, werkte vervolgens bij Paardekooper en Cendris en sinds 2012 bij PostNL als Manager Marketing & Channels voor de divisie Pakketten (e-commerce). Maryam staat in 2020 op plek 74 in de lijst van Top 100 Beste Marketeers van Nederland!

Haar motto is: ‘logistiek is de marketing van de toekomst’. PostNL heeft afgelopen jaren op het gebied van last mile in e-commerce flinke stappen gezet en heeft ervoor gezorgd dat consumenten meer en makkelijker online kunnen shoppen en de webwinkels beter zich kunnen onderscheiden door 7 dagen, 5 avonden per week en in specifieke time-slots te bezorgen. ‘Onze marketing team heeft de vier P’s van Kotler opnieuw ingevuld met een centrale rol voor ‘logistiek’ in de e-commerce wereld. We hebben ervoor gezorgd dat logistiek onderdeel van het marketingplan van de webwinkels wordt en bepaalt het mede de overlevingskans van webwinkels. We zorgen dat de webwinkels consumer focused blijven en aan de wensen van de pakketontvanger tegemoet komen.’, aldus Maryam.